Sobota, 30. julij 2022

Nova ponudba novih hotelov

Spodbude za naložbe v turizmu: katere novosti napovedujejo investitorji

Za deset naložb je gospodarsko ministrstvo odobrilo 5,7 milijona evrov nepovratnega denarja; investitorje pestijo pomanjkanje in dražitev gradbenega materiala

Novi hoteli, okrepljena ponudba v hotelih, glamping – to so nekatere novosti, ki so uspele na razpisu gospodarskega ministrstva, ki je omogočal tudi sofinanciranje naložb v turistične namestitve. Prejeti je bilo mogoče največ dva milijona evrov sofinanciranja.

Prek razpisa, ki je bil sicer v večjem delu namenjen sofinanciranju naložb v gorske centre, o teh naložbah smo že pisali, bo ministrstvo sofinanciralo gradnjo in/ali obnovo namestitvenih objektov. Obnova lahko vključuje tudi dozidavo ali širitev objektov, z njo pa je treba pridobiti vsaj pet novih sob oziroma apartmajev. Pridobljena kategorija zdajšnjih in dodatnih zmogljivosti mora biti vsaj tri zvezdice.

Predvideno je sofinanciranje naložb v hotele, motele, penzione in gostišča, ki bodo po končani naložbi imeli vsaj 15 sob oziroma apartmajev kategorije vsaj tri zvezdice, ter kampov in glampingov kategorije vsaj štiri zvezdice.

Na razpis so se lahko prijavila le mala in srednja podjetja, ki so registrirana v gostinsko-namestitveni dejavnosti ter dejavnosti strežbe jedi in pijač. Načrtovana vrednost naložbe brez DDV mora znašati najmanj pol milijona evrov, naložba pa se mora končati najpozneje 10. novembra 2023. Predvideno sofinanciranje upravičenih stroškov za mikro in mala podjetja je lahko največ 20-odstotno, za srednja pa 10-odstotno, prejeti je bilo mogoče največ dva milijona evrov spodbude.

Ministrstvo je desetim prejemnikom odobrilo 5,7 milijona evrov nepovratnih spodbud. Odobrene so bile vloge podjetij: Medium, Hotel Dvorec, Atar, Sicom Hoteli, Hiša Denk, PA3K, Rimski vrelec, Vodišek, Hotel Lonca in W plan.

Hotel z outdoor ponudbo v Žirovnici

Družinsko podjetje Medium iz Žirovnice je na razpis prijavilo nov outdoor hotel. Podjetje je sicer tiskarna z več kot 25-letnimi izkušnjami, tako da na prvo žogo preseneča, da so se prijavili na turistični razpis. A kot pojasni direktor in solastnik podjetja Miran Dolar, si želijo razpršiti dejavnost na druga področja. »Dejavnost našega družinskega podjetja je večinoma klasični offset in digitalni tisk. Zaradi povečevanja pomena in vloge digitalizacije klasična tiskarska dejavnost izgublja trg in dolgoročno trendi uspešnosti upadajo.«

Ideja za hotel z outdoor vsebino je tlela že nekaj časa. »Lastniki in družinski člani poleg zdajšnje poslovne dejavnosti združujemo tudi dolgoletne hobije, to so kolesarstvo in še drugi zunanji športi. Tako smo se odločili, da prihranke iz osnovne dejavnosti namenimo novi dejavnosti, torej turizmu.«

Hotel bo stal poleg poslovne stavbe podjetja v Žirovnici, kjer imajo primerno zemljišče za postavitev manjšega hotela. »K izvedbi investicije nas je spodbudila tudi možnost pridobitve nepovratnih sredstev.«

Kaj vse načrtujejo: ponudili bodo nastanitve v 16 sobah, ki bodo skupaj imele 48 ležišč, gostinska ponudba bo zajemala bar in zajtrkovalnico, kosila in večerje bodo na voljo ob posamičnem dogovoru ter v sodelovanju s ponudniki cateringa in lokalnimi gostinci. Ponudili bodo tudi manjši velnes. Ker bo to hotel z outdoor ponudbo, bodo organizirali in vodili različna doživetja v naravi, od kolesarskih vodenih tur, pohodništva, turne smuke do gorništva. Omogočali bodo tudi izposojo koles in e-koles z ustrezno polnilno infrastrukturo in servisom.

Celotna vrednost naložbe je v začetku leta znašala 2.311.400 evrov plus DDV, ministrstvo jim je odobrilo sofinanciranje v višini 418.915,39 evra. »Po zadnji oceni konec junija letos se je investicija podražila za okoli 20 odstotkov,« poudarja Dolar. »V zadnjih mesecih je že opazen trend upadanja cen osnovnih gradbenih materialov, kot so železo, les, cement, kar pa se še ne občuti pri ceni opreme. Dodatno tveganje je rok izvedbe, november 2023.« Pred začetkom naložbe bodo vsa tveganja znova proučili, pravi sogovornik, in se odločili na temelju sveže ocene.

V Kopru gradijo butični hotel za aktivni turizem

Družba Vodišek, družinsko podjetje, bo s spodbudo opremila nov hotel Capodistria v Kopru. Družina Vodišek se v Kopru ukvarja s turizmom oziroma hotelirstvom vse od leta 1968, pove Rajko Vodišek, solastnik in direktor. »Trenutno ustvarja tretja generacija. Prešli smo že različne krize: inflacijo v nekdanji državi, vojno za Slovenijo, dve leti covida, trenutne negotove razmere. Na vse te krize smo odgovarjali enako, družina se je še bolj združila, trdo delala in v času debelih krav varčevala.« Vse naložbe načrtujejo večgeneracijsko. »Turizem ponuja le okoli petodstotni donos, to je tek na dolge proge.«

Projekt novega hotela so začeli že leta 2008. Takrat so kupili in potem deset let odplačevali zemljišče. Letos, po 14 letih, so začeli gradnjo. »Trenutno smo v tretji gradbeni fazi, s posojilom Slovenskega podjetniškega sklada bomo objekt končali. Z nepovratnimi sredstvi pa bomo hotel opremili.« V njem bo 50 sob.

Ponudba novega hotela bo tesno povezana s športom, usmerjena v vodeno aktivno preživljanje časa v Kopru in okolici. S športom je namreč tesno povezana tudi družina, poudari Rajko Vodišek. Njegov sin Toni Vodišek je uspešen kajtar in mladinski olimpijski podprvak v jadranju. »Na olimpijskih igrah v Parizu cilja na medaljo. Hči Marina prav tako cilja na nastop na teh olimpijskih igrah. Tako bosta Toni in Marina znanja, pridobljena po svetu, predajala gostom hotela.«

Nadstandardni glamping pod Uršljo goro

Podjetje Rimski vrelec je uspešno kandidiralo na razpisu MGRT z naložbo v nove glamping namestitvene zmogljivosti ter spremljajočo ponudbo območij za sproščanje in aktivno preživljanje prostega časa. Skupna vrednost tega projekta je 644.834,17 evra, vrednost odobrenih nepovratnih sredstev znaša 127.150,76 evra.

Naložba v glamping je ena izmed faz širšega projekta vnovične oživitve nekdaj turistično uspešnega območja Rimski vrelec. Podjetje, katerega ustanovitelj je Branko Dervodel, s kapitalom pa za podjetjem stoji Korošica Marjana Kaker, ki že vrsto let živi in dela v Avstraliji, je zapuščeni turistični kompleks maja 2020 prek razpisa kupilo od občine Ravne na Koroškem. Investitor načrtuje v prihodnjem obdobju še gradnjo butičnega hotela s 50 sobami.

»Umeščenost v umaknjenem gozdnatem območju, neposredno pod Uršljo goro, bo dajalo glampingu Rimski vrelec edinstven alpski značaj,« pove direktor Peter Čuješ. »Konceptualno bo to območje namenjeno aktivnim posameznikom, ki ljubijo bivanje v naravi, avtentično in nadstandardno.« Skupno bo zasnovanih pet bivanjskih glamping hišic, ki bodo nadstandardno opremljene. Vsaka enota bo imela lastno kopalnico, spalni prostor in prostor za posedanje v naravi. V vsaki bosta na voljo tudi zasebni jacuzzi in ponudba povezana s kotuljsko slatino, mineralno vodo iz Kotelj.

"Vsem gostom bo na voljo za zajtrk košarica lokalnih koroških dobrot. Vse sestavine košarice bodo izključno z lokalnih kmetij in od drugih lokalnih ponudnikov. Prav tako bomo gostom ponujali po meri oblikovana lokalna pristna doživetja in možnosti aktivnega preživljanja časa v naravi s spodbujanjem trajnostne mobilnosti.« Predvidena je tudi naložba v spremljajoče športne objekte, in sicer igrišče za tenis, igrišče za odbojko, dve igrišči za padel. Na lokaciji glampinga bo podjetje vzpostavilo tudi možnost najema in uporabe električnih koles.

Kako na projekt vplivajo negotove razmere na trgu surovin? Nedavno dogajanje je pomembno vplivalo na celotno finančno konstrukcijo projekta, nekoliko pa tudi na njegov časovni potek, pravi Peter Čuješ. »Kljub pomanjkanju surovin nam je uspelo letošnje aktivnosti izvesti zgolj z manjšim časovnim odstopanjem, ki pa za celoten potek projekta ne bo odločilno.«

Podražitev materialov na svetovni ravni je vplivala na povišanje vrednosti investicije že letos. »Pričakujemo, da bo končna vrednost projekta do konca leta 2023 zrasla za najmanj 30 odstotkov. Skladno z razpisom in pridobljenimi sredstvi se bomo v podjetju Rimski vrelec potrudili slediti začrtanemu obsegu in časovnemu okviru projekta. Zavedamo se, da je to čas velike negotovosti in hkrati tudi velikih priložnosti, zato za zdaj ostajamo optimistični.«

V Hotelu Dvorec bodo okrepili turistično ponudbo

Na razpisu je uspela tudi načrtovana naložba Hotela Dvorec iz Tolmina. Projekt je skupno vreden dober milijon evrov, znesek odobrene spodbude pa je 147.203 evre, pove lastnica in direktorica Dijana Škoberne. »Naložba obsega vgradnjo nujno potrebnega dvigala v Hotelu Dvorec, glavna stavba je iz 17. stoletja in je bila nekoč dvorec grofa Coronini. Poleg tega bomo dvignili mansardo, ki je bila prej neuporabna, ter v njej uredili velnes s štirimi savnami, dvema manjšima jacuzzijema, solno sobo, dvema masažnima sobama ter manjšim večnamenskim prostorom.«

Z vgradnjo dvigala bodo izpolnili pogoj za dvig ravni ponudbe s treh na štiri zvezdice, dopolnitev dejavnosti z velnesom pa bo podjetju omogočala obratovanje tudi prek zime, pove Škobernetova. »Tolmin namreč turistično oživi šele pozno pomladi, saj nimamo niti toplic niti smučišč. Z naložbo bomo pridobili dodatno turistično ponudbo predvsem zunaj poletne sezone, kar je za nas izjemnega pomena. Šele povečanje števila prenočitev zunaj glavne sezone bo omogočilo podjetju Hotel Dvorec dolgoročno uspešno poslovanje.«

Tudi v Hotelu Dvorec pričakujejo, da se bo končna vrednost projekta zaradi podražitev materialov povišala. »Pričakujemo precej višjo vrednost od predvidene, a projekt bomo končali oziroma ga že izvajamo ne glede na to.«

Vir: https://subvencije.finance.si/9002367/Spodbude-za-nalozbe-v-turizmu-katere-novosti-napovedujejo-investitorji??src=ArtTop